• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 142993
+
-

کیوسک/ هفته‌نامه اکونومیست [انگلیس] / شوک انرژی


اکونومیست نوشته که جهان با بحرانی تازه در زمینه تامین انرژی روبه‌رو است. قیمت سبد انرژی شامل نفت، گاز و زغال‌سنگ در جهان، 95درصد افزایش پیدا کرده و قطعی برق دامن بسیاری از کشورها ازجمله چین و هند را گرفته است. اروپایی‌ها همزمان با آغاز فصل سرما با افزایش ناگهانی قیمت گاز روبه‌رو هستند.

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
درگیری‌های فرقه‌ای در بیروت


واشنگتن پست نوشته که خیابان‌های بیروت، بار دیگر صحنه درگیری میان گروه‌های مسلح وابسته به احزاب سیاسی لبنان شده است؛ اتفاقی که در شرایط بحران اقتصادی و سیاسی این کشور می‌تواند آخرین ضربه برای متلاشی شدن لبنان باشد. بحران اخیر، مربوط به تحقیق در مورد انفجار بندر بیروت است. نهادهای مختلف ازجمله ارتش، قوه‌قضاییه، دولت و یک شرکت بخش خصوصی به سهل‌انگاری در ماجرای انفجار بندر متهم هستند.

روزنامه دیلی صباح [ترکیه]
هیأت طالبان در آنکارا


دیلی صباح نوشته که سفر هیأت بلندپایه طالبان به ترکیه به دعوت مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، انجام شده است. این روزنامه نوشته که هیات طالبان با هدف کسب مشروعیت بین‌المللی به آنکارا سفر کرده، اما دولت ترکیه خواستار رسیدن به یک توافق جامع برای همکاری‌ها با طالبان است. ترکیه اصرار دارد که طالبان مدیریت فرودگاه کابل را در اختیار این کشور قرار دهد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید